Vajon eljött-e már az elektromos autók korszaka? A műszaki feltételek már adottak! Erős, takarékos, jól szabályozható - röviden így jellemezhetjük az elektromos hajtást. Nem véletlen, hogy a 2012-es év autója is egy elektromos autó! Ez már az áttörés, vagy valami még mindig hiányzik?
Milyen piaci, gazdasági, politikai hatások befolyásolják a térhódítást a következő 30-40 évben? Ha elterjed az elektromos autó, hogyan változtatja meg környezetünket, közlekedési szokásainkat, járműveinket? Milyen lesz az új koncepció szerint tervezett jármű, és vajon milyen változásokat követel meg a vezérlő egységektől, a vezérlő szoftvertől az új architektúra? Egyáltalán: milyen lesz ez az új architektúra?
Sok kérdés és sok új lehetőség, amelyhez a jövő fejlesztőinek is alkalmazkodnunk kell. A Siemens évtizedes tapasztalatok birtokában a villamos hajtások és elektromos járművek területén aktív szereplője az elektromos autók piacának. Erről szól az eCar projekt is, amelynek eredményeként kifejlesztett hajtásláncokat hamarosan az autógyártók utcai autóiban is láthatjuk.
A szoftverfejlesztésbe belekapcsolódott a Siemens leányvállalata, az evosoft is, így a fejlesztések egy jelentős része, a BME-től pár percnyire, az evosoft Kaposvár utcai székházában történik. Milyen eszközökkel, milyen fejlesztési feladatokon dolgoznak a magyar mérnökök? Milyen feladatok várhatóak ebben a projektben az elkövetkező években, milyen fejlesztések, kutatások indulhatnak a közeli jövőben?
Ezekre a kérdésekre válaszol előadásában dr. Gadó Péter, az evosoft eCar (szoftver) projektvezetője.